En hund

Jag har gjort en god gärning och det känns jätte bra!
Idag när jag och min son var på väg till min kära väninna J i Piteå så mitt på E4:an dök en hund upp på vägen!!
Jag trodde först den skulle bli överkörd, vi snackar långtradare och ett par bilar... De lyckades bromsa och hunden "parrera" , phuuu....I alla fall vi saktade alla ner, det var säkert 4 bilar före mig i min fil och lika många i andra och INGEN stannar!!! HALLÅÅÅÅ!!
Jag kände att jag måste göra ngt så jag svängde in på vägrenen och gick ut.
Lockade på den söta hunden som faktiskt kom mot mig direkt. Den var jättesöt , mjuk och lite förvirrad.
Jag kan INGENTING om hundar och visste inte vad jag skulle göra. Ringde min vän T som är föredetta hundägarinna och hon sa att jag skulle ringa polisen. Jag ringde och fick ett annat nummer , antagligen till de som har hand om dessa ärrenden.
I samband med detta så hade det faktiskt stannat en bil framför oss. Det var en snäll kvinna som faktiskt "råkades" ha en hundbur i sin bil (vad är oddsen??) Hon var på väg att hämta sin hund i Öjebyn , så vi lockade den förvirrade hunden till buren så vi kunde ringa i lugn och ro och så att den inte skulle springa iväg. Kvinnan ringde numret jag fått och förklarade vad det gällde och sa att hon skulle till Öjebyn och att hunden skulle finnas där.
Vi skildes åt  i denna veva och jag hoppas allt gick bra för hunden.  Den var så förvirrad, men väldigt snäll.
Den hade "pejl" på sig så jag gissar att det var en jakthund som kommit lite fel.
I alla fall så kändes det bra att ha hjälp den. Fast jag inte visste vad jag skulle göra så löste det sig i alla fall*ler*.
Jag blir lite upprörd över hur många som bara passerade!

När jag nu är inne på hundar så har jag fått ett tips på en test av min bloggvän Anneli. Har tänkt att göra den i flera dagar , men idag passar det verkligen bra.

Man kollar vilken hund man "är" och jag blev en : Cocker Spaniel

Cocker Spaniel
Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.


Nu är det dags för mig att kasta mig i säng, blir ofta så sena kvällar...

Kram och hej från mig, Eivor

Kommentarer
Postat av: Blommig

Vilken god gärning du gjorde! Jag hade också en förvirrad hund här i krokarna förra veckan. Den sprang runt och skällde och visste inte vart den skulle så jag ringde också polisen som kom och hämtade den.

2007-10-11 @ 06:14:49
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Johanna

Tack själv för igår! Så mysigt att få bjuda er =)
Såg just att du "hälsat" på hos mig och jag hade just lagt in två nya kort =) Kika in igen.
Ha en härlig dag.
Kraaaam!!!!

2007-10-11 @ 09:54:32
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Det var gulligt gjort av dig.
Du har väl inte missat att det är du som "vunnit i brunkullan.blogg.se
Kramisar Susanne

2007-10-11 @ 10:11:24
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Ha det sååå underbart i Sthlm med familjen, njut.
Kramelikram
Tack för sååå gullig kommentar, värmde långt in ska du veta

2007-10-11 @ 21:00:59
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Anna

Så fint av dig att stanna och hjälpa hunden.
Ha en underbar helg i stockholm och sköt om er!

KRAM!

2007-10-12 @ 10:06:36
URL: http://novasmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0