Mässa, scrappat och vabbar

Ja, så flög helgen förbi...den gick så fort!! Med mässa och pysselträff så går tiden fort. Det var jättekul att träffa alla scrappare och sitta och pyssla. Jag hade tyvärr liten scrapsvacka så jag fick bara gjort 2 layouts, men jag hoppas det snart vänder.
Mässan var kanon, många besökare och många utställare. Jag handlade förstås, men faktiskt inte så mycket som jag trott. Det blev lite chipboard bokstäver, band, knappar, akrylfärg, clearstamps, papper. När jag tittar på mina nyinköpta saker blir jag glad och jag vill bara sätta mig och scrappa och använda dem!!

Under helgen var det flera tävlingar och jag lyckades knipa en delad tredje plats med en av mina layouts. Det gjorde mig jätteglad!! 
 
Mitt bidrag till skissen av Peterlina...

image99

image100

Denna LO tog hela lördagen att göra, mina bordsvänner kan intyga! Helt galet!! Jag var inte speciellt nöjd med den, så jag har i veckan kompletterat den med att skriva journaling och fästa knappar på chipboards-blommorna och nu känns den färdig.

Min LO efter skissen av Moma blev så här...och det var med denna som jag knep tredjeplatsen*ler*.

image101

image102

Jag gillar verkligen hennes skisser, de är så fina och roliga att scrappa efter.

Det var ju också en workshop med Pysselgumman och jag måste bara skriva och säga...vilken underbar person hon är!!! Det blev ett minialbum vi gjorde med små sidor som var ett kuvert. Jättefint album och användbart! Jag var som sagt inte på topp i helgen och det resulterade i att albumet fortfarande är halvfärdigt så jag visar det någon annangång.

Jag har också i veckan scrappat ihop ett kort till min kära far som fyllde år igår, men jag vill inte visa det ännu för han har inte fått det och man vet aldrig kanske kikar han eller mamma in här och jag vill det ska bli en överraskning. Vi kommer att åka dit nästa vecko-slut så efter det kan jag visa kortet.
Vi har nämligen sjukstuga här i lägenheten. Vår son har haft feber sen i lördags, så idag blev det ett besök hos doktorn som konstaterade att han förmodlingen har övre-luftrörs-infektion. Blir att lura i honom medicin i 10 dagar nu och hoppas på det bästa. Det jag framförallt hoppas på är att den höga febern ger sig, det är inte kul när han har 40 graders feber och är skollhet! Håller som sagt tummarna att han blir frisk snart.

Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan fixa lite med tvätt och vänta på att sonen vaknar.

Hej från mig
Eivor


Kommentarer
Postat av: Blommig

Dina Lo's är såå fina! Du har en fin stil i ditt scrappande tycker jag! Hoppas att lillkillen snart kryar på sig. Inte kul med så hög feber
KRAM

2008-04-10 @ 16:45:36
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Pilla

Jag förstår att bil Lo:en kom på en medaljplats så fin och lekande bra med hans uttal! Tänker på er

2008-04-10 @ 19:22:21
Postat av: Johanna

Men oj, lillkillen.... så jobbigt när de små är så sjuka! Håller alla tummar att det vänder nu då =)

Idag var jag och Thea förbi på kaffe hos Anna, vi pratade om dig hihi..hoppas vi kan träffas och scrappa ihop lite snart, det vore ju så himla skoj. Blev så sugen speciellt efter att ha besökt dig och mässan i helgen. Har faktiskt fått gjort ett kort efter det!

Vi hörs snart.
Kramar och pussar till er.
/Johanna

2008-04-10 @ 19:43:53
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Carina

Jättefina LO:s, båda är lika fina! Grattis till din vinst. Det var roligt att träffa dig igen :-)
Hoppas lillkillen kryar på sig snart.
kram

2008-04-10 @ 20:21:14
URL: http://cinodesign.wordpress.com
Postat av: Jonna

Vilka fina LO:s du gjort, med superfina färeger! Vad tyckte du om bion? Jag tyckte den var bra, men inte så jättebra som jag förväntat mig! Men bra tidsfördriv en vanlig onsdag! Må så gott!
Kram Jonna

2008-04-10 @ 20:26:35
URL: http://jga.blogg.se
Postat av: Karolina

Vilka härliga LO:S du har gjort, fina mustiga färger och snygga upplägg. Jag gillar också rivna kanter och blommor.
Tyvärr blev det ju ingen mässa för mig, mitt resesällskap åkte på magsjuka så jag fick rycka in som barnvakt istället :)
Ha en bra helg.
/Karolina

2008-04-11 @ 12:12:37
URL: http://karolina-imittlillarum.blogspot.com
Postat av: Mette

Underbara layouter som alltid!
Du är så duktig! Gillar din stil! :)

Kram
Mette

2008-04-11 @ 20:21:38
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: Pimmi

Snygga LO, jag gillar den första skarpt, det var så snyggt med alla cirklarna, vilket fint alfabete du verkar ha!! Passar jättebra på dessa LO. /Emma

2008-04-12 @ 10:40:21
URL: http://pimmigumman-scraphorna.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Hej vännen! Trist att lillprinsen är sjuk- hoppas det vänder snart! Jättefina alster, du är superduktig!! Vi borde verkligen träffas och vara lite kreativa tillsammans. =) Kram

2008-04-14 @ 17:57:35
URL: http://jeaste.blogg.se
Postat av: Anna

Tack för en trevlig pratstund och gott kaffe i dag! Vi måste göra om det snart igen, kramkram!

2008-04-15 @ 19:12:27
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: Millan

Vilka härliga layouter! Gillar hur du använder de jordnära färgerna i kombination med det himmelsblå! Jättefint!

2008-04-21 @ 14:52:29
URL: http://www.millan.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0