Blixt

Som en blixt från klarblå himmel kom smärtan i magen på eftermiddagen. Det tog ett par timmar innan det försvann och magen är fortfarande öm...
Det är väl egentligen ingen överraskning om jag tänker efter...Känns som om tiden rinner ifrån mig och jag är konstant stressad och orolig av olika anledningar, har dåligt samvete för att jag inte räcker till eller inte är nog bra. Det är så mycket jag vill hinna med och som ska göras och min tid och ork räcker inte..
Nu när jag har varit sjuk och varit hemma, tagit det lugnt och legat i sängen har tankarna hunnit ikapp och upp till ytan och då kejkar magen.
Det är en varningssignal som jag ska ta på allvar. Jag ska försöka ta det lite lugnare i tankarna och inte planera 1000 saker i huvudet utan kanske bara  EN sak och verkligen göra den. Jag ska försöka beräkna tiden bättre, allt jag gör tar en viss tid och det är något jag inte kan ändra på.

Imorgon är det fredag och det känns bra. Om vädret är bra, vilket jag hoppas, blir det stugan på lördag och sedan blir det att gratta mamma på söndag.
Jag har pysslat lite idag, det är kort till födelsedagsbarn som ska grattas i helgen, så jag visar dem först nästa vecka.

Önskar Er alla en härlig helg!

Hej från mig ,

Kommentarer
Postat av: Pilla

Söta vän det är tyvärr lättare sagt än gjort att dra ner på hetsen men sakta men säkert går det att göra förändring... stugan ger dig harmoni så låter toppen att ni ska dit i helgen! Piffig sida du har ler imponerat

2008-05-22 @ 22:29:21
Postat av: Pilla

haha yeah jag kan göra fet stil titta puss

2008-05-22 @ 22:30:04
Postat av: Anneli

Men lilla gumsan, nu måste jag säga som du brukar säga till mig... ANDAS!! Du är JÄTTEBÄST och duktig på alla sätt. Låt saker ta sin tid. Det är inte hela världen om allt inte blir gjort på en gång..

Men jag känner igen det du beskriver, som du vet.



Fick höra nå´t tråkigt idag som fick mig att tänka till. Ofta priorierar man saker som verkligen inte är så himla viktiga egentligen...

Nu ska vi börja njuta mer och se till att "dricka kaffe ur dom finaste kopparna" även om det bara är en trist torsdag.



Ta det nu bara lugnt i helgen och ladda batterierna i ert paradis.



Stor kram från mig!

2008-05-22 @ 23:27:13
Postat av: Catta

Oj, oj, oj, det där lät inte bra... Känner igen det, jag gick på i 110 tills jag drog på mig en utmattningsdepression och där vill du inte hamna det lovar jag... Dessutom kom en blindtarmsinflammtion som ett brev på posten.

"Att säga nej till andra kan ibland vara samma som att säga ja till sig själv!" Kramar till dig

2008-05-23 @ 02:52:58
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Blommig

Men vännen, du måste vara rädd om dig och lyssna på signalerna nu! Jag vet att det är svårt att ta det lugnt och stressa mindre men ibland måste man stanna upp och tänka vad är viktigt i livet,idag och vad är mindre viktigt som jag kan skjuta upp till framtiden.

Sedan vill jag också säga att jag tycker att du är en underbar människa och jag vet att du toppen bra!

var rädd om dig

kram

2008-05-23 @ 08:25:16
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Anna

Kära vän, känner så väl igen mig i det du skriver så du är inte ensam. De signaler som din kropp ger måste du lyssna på och sakta ner tempot. Lättare sagt än gjort, jag vet, men ändå så viktigt. "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" är ett bra ordspråk tycker jag. :) ett annat bra exempel är "här är rent nog för att bevara hälsan men skitigt nog för att bevara lyckan"

Hoppas ni får en underbar helg i stugan så du får ladda batterierna! Säger som Annelie, du är en underbar människa och jag är glad att du är min vän. Många kramar från mej! :)

2008-05-23 @ 11:22:27
URL: http://novasmamma.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Tänk på att ta det lugnt, du vet att du ska bo i den kroppen läääänge. Men måste vara rädd om sig.

*kram*

2008-05-23 @ 22:46:05
URL: http://s
Postat av: Mona



Glöm inte bort dig själv!

Känner samma stress,det är en konst att "orka" lyssna på sig själv. Men......

Oroliga måste vi få vara men med positivt tänk blir dagen lite lättare.



Tusen kramar till världens bästa syster!!!

Älskar dig i massor!

2008-05-24 @ 00:13:18
Postat av: Johanna

Jag vet hur det känns... sitter med liknande stress och tycker att tiden inte räcker till (trots att jag inte jobbar så mycket) men det handlar egentligen inte om just den tiden, man vill räcka till för alla, eller hur?! Så vill man räcka till för sig själv oxå, men där kommer man ju sist...



Din oro kan jag förstå och den kan man inte springa ifrån! Men unna dig själv att koppla av och gör det som känns bäst FÖR DIG. Du är viktig!!!



Stor varm kram Johanna

2008-05-24 @ 19:36:13
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Pilla

Du hur löd adressen till den uppdaterade bloggsidan?

2008-05-25 @ 21:28:10
Postat av: Åsa/asamia

Ta det lugnt nu och tänk efter så du orkar med...sånt här är inte att leka med.Tänk på dig själv nu!

2008-05-26 @ 12:35:41
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hejhej! Hoppas du har kunnat vila och slappa i helgen. Synd att jag ej hann träffa er, får bli en annan gång. Det bästa vi kan göra är att ta dagen som den kommer och försöka tänka positivt. Sköt om dig! Kram

2008-05-26 @ 18:36:23
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Grattis! Läste att du fått nåt efterlängtat i brevlådan! =)

2008-05-27 @ 12:37:19
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej vännen!

Hoppas du haft en bra helg. För att du ska orka MÅSTE du tänka att DU kommer i första hand. Jag vet att det är svårt men om inte du mår bra så mår inte resten av familjen bra. Du är viktig för din familj och även för dina nära och kära och för mig!



Många kramisar från Anna



2008-05-28 @ 09:10:48
URL: http://wanna-inspiration.blogspot.com
Postat av: Ulrica

Har just hittat din blogg, fint du har det! =)

Du har gjort så fina LO:s förresten är allt fint!



Tack för titten, kramar

2008-05-31 @ 13:39:06
URL: http://mysmumlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0