Vår kung

Har verkligen fått fart på scrappandet och jag trivs som fisken i vattnet *ler*. Det som får lida är hemmet så idag blir det lite damsugning och damtorkning. En tvättmaskin får också snurra igen. Jag hade besök igår av Ali och förklarade att tvätta uppe i lägenheten är vardagslyx...hon tittade på mig som om jag var en "alien" och sedan sa vi inget mer om det*asg*.

Scrappade igår efter att barnen krypit till sängs och lugnet och tystnaden spridit sig i lgh.  
Ett par timmar senare var en LO klar. 



Idag är det blåsigt och regn, höstigt. Jag kan tycka att det är lite mysigt när hösten smyger på.
Snart kan vi tända ljus varje kväll, jag kan smyga omkring i mina tjocksockar och en i kofta.


Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan är det dags för lite sysslor så jag får ro i kroppen och inte har dåligt samvete för att jag inget gör.

Önskar Er alla en trevlig dag.

Hej från mig,
Eivor


Kommentarer
Postat av: Ali

Tusan... du är verkligen på hugget när det gäller scrappandet! Vad fin Kungen blev!

När det gäller "vardagslyxen" så håller jag nog faktiskt med dig. Tvättstuge-rännande är übertråkigt. :-)



Kram!

2009-09-02 @ 13:59:09
URL: http://alila.blogg.se/
Postat av: Majsan

Ja, helst märker man av vardagslyxen när den försvinner! Vår tvättmaskin kastade helt sonika in handduken mitt i en tvätt för några veckor sen. Sa tack och hej, nu lägger jag av. Och suck, vad jobbigt det är att nu vandra över gården till "stugan".



Jätte-jättefina grejor som du har gjort!!! Ha det gott och stora kramar från mig till er alla!

2009-09-03 @ 19:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0