Layouter med fjärlilar

Mitt första inlägg hos Scrapptorget för denna gång är idag*ler*. Jag har scrappat 3 layouter med material från Hannas Pysselstuga och det är fjärilar som finns och är en röd tråd på alla tre.

Först ut är en LO i 8x8 som blir en sida i Kevins första album. Albumet är gjort i "jag" form och är om hans första år.

Jag har rivit och använt edge shaper, chalkat, sytt och klippt ut fjärilar från ett av de papper som var med i det kit jag fick.




***
På LOen nedan har jag använt mig av ”vanligt” CS och ett underbart vackert papper med massor av små fjärilar.
Som dekoration har jag en vacker kvist som jag virat lite pärlfloss på,  fäst blå pastiller (heter det så?) på, klippt ut mer fjärilar, använt lite band och bling.


***
På nästa LO har jag använt ett papper som jag tyckte nästa scrappade sig själv. Ett fantastiskt vackert papper med dekorationer i form av blommor och fjärilar i färg och glitter på sidorna. Jag ville att det skulle synas så mycket som möjligt och därför har jag varit sparsam med andra dekorationer.

En kvist som jag ”klippt av” från en större och sedan dekorerat den med lite pärlfloss. Jag har även här dekorerat med mer utklippta fjärilar och skurit runt två av de fjärilar som fanns på pappret för att kunna få fotot bakom dem.




***
Varför blir inte LOerna så fina när jag fotar dem?? Det är så tråkigt!! Finns det ngn som har tips så får Ni gärna höra av Er till mig, skriva en liten rad och hjälpa mig...

Helgen kommer vi att tillbringa i stugan, åker dit efter att mannen slutat jobbet. Vi hoppas att solen vill lysa på oss och alla bladlöss som vi har där är borta!!

Önskar Er alla en trevlig helg!

Kram från mig,
Eivor/Ejja


Kommentarer
Postat av: Päivi

Vilka underbart fina layouter!!!!



Jag tycker också det är svårt med att fota. Har ofta svårt att få fram rätta färgnyanserna. Men jag tycker dina foton på layouterna ser riktigt bra ut! Jag lyckas aldrig fota rakt och ofta så finns det något i kanten jag vill ska synas som jag inte vill "klippa" bort :o)



Hups blev lite lång kommentar... :o) Hur som helst super fina layouter!!!



Trevlig helg till dig och din familj!

2010-06-11 @ 10:52:08
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

VIlka fina lo´s! Och det är så fint med fjärilar så jag förstår ditt val :)

Söta detaljer och färgval i övrigt!



Hoppas solen vill titta fram i helgen så ni får en härlig helg i stugan :)

SJälv vill jag har bra väder så jag kan fortsätta rensa i landen.



KRAMISAR och trevlig helg!!

2010-06-11 @ 15:41:49
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Så fiiiina! Men är det Kevin på bebisbilden? Känner då inte igen...



Det blev plötsligt lite mycket till veckan så jag vet inte om vi hinner komma nåt, återstår att se! Vi hörs om det.

Kramkram Johanna

2010-06-13 @ 21:03:30
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0