En härlig dag!

Idag är en dag som jag verkligen ska ta med mig till mina minnen! Det har varit en härlig dag, utan tjorv och bråk och endast med minimalt med tjafs. En dag med skratt, lite sång och glada, busiga ögon.

Dagen började med att jag fick väcka pojkarna kl.07.00 idag , det hör till ovanligheterna. De brukar annars oftast vakna senast 6.30. 
Jag fick stryka dem över håret, viska god morgon älskade prinsar i örat, pussa dem på kinden och känna deras doft, varma och trötta pojkar. Ge dem en morgon kram och sedan se hur de vaknar i vår stora säng.
Vi fixade påklädning och tandborstning utan tjat eller tjorv, de hade fight med svärd medans jag gjorde mig klar. På med skor och jacka och sedan promenad till bilen med lätta steg och roligt samtal, glada pojkar är underbart!! 
Kramar på dagis och ett hejdå, vinka till Philip i fönstret och en släng puss som avslutning. 

Solen i ögonen, ljummen vind och det var dags att sätta sig i bilen för att åka till jobbet... det är måndag*ler* . Jobbet tar min energi, och jag längtar hem och till mina pojkar. Har Ni någon gång kännt så?? Ville att vår "braiga" start på dagen bara skulle ha fortsatt, ville inte skiljas från dem idag, bara krama dem!!!

Hämtar pojkarna på eftermiddagen, får -hej mamma! från glada pojkar. Glädje i ögonen och vi hoppar och småspringer till bilen. Cyklarna som finns i bilen ska till förrådet, så de får cykla från parkeringen till porten och jag känner ingen stress och det gör att de 20 minuter det tar (pga att Philip ska cykla på sin 4-hjuling) inte gör ngt. Vädret är bra och vi är allihopa glada=underbart.
Det luktar nybakat i hallen*önskar att det kommit från vår lgh*, går upp för trappen och Kevin springer först och låser upp dörren. Han tycker det är så roligt, att han är stor som kan det. Lyckliga är hans ögon när han får ta nycklarna och gå först.
Pojkarna går till Kevins rum och börjar rita, jag slår på spisen och börjar med middagen...då ringer det på dörren?! Det är vår underbara granne (där doften om bak kom från) som kommer med blåbärsbulla till pojkarna. Pojkarna blir förvånade men jätteglada, säger tack och vill äta den på en gång!
 Jag tackar och känner vilken lycka att ha så underbara grannar. Blåbärsbullan satte verkligen pricken-över-iet på denna dag, hur bra kan en dag bli?!
Med middagen i magen och nybadade pojkar, äter vi upp bullan på balkongen där solen skiner. Då ringer pappa Peter och önskar pojkarna godnatt och att vi ska mötas i drömmarna. De gör dem glada att höra pappa.
Kevin och Philip säger med munnen full med bulla - god natt och puss. Sedan borstar vi tänderna, ser lite Bolibompa och sedan läser jag för dem i vår säng. Där somnar de tillsammans och jag hör hur deras andning blir tyngre och de når drömmarnas land.
Jag bär dem till sina sängar och sätter mig i soffan och ler för mig själv. Vilken underbar dag!!

Nu ska jag ta en dusch och sedan nanna kudden och möta mina killar i mina drömmar.

Kram från mig,
Eivor


Kommentarer
Postat av: Johanna

Så härligt! Vilken fin dag :)



Kram från mej!!

2011-08-17 @ 22:28:42
Postat av: Anna

Det är såna dagar man lever länge på. Så härligt!

Kram!

2011-08-18 @ 15:47:22
URL: http://mammaanna.se
Postat av: Pilla

Så fint att höra, blir alldeles varm!

2011-09-07 @ 15:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0