ett foto i månaden #2

Så var det dags för andra bilden i "ett foto i månaden". Jag tyckte att idag var temperaturmätaren en rolig bild att visa, om jag kan kalla -20 grader för roligt*ler*...

Förklaring...
Som stressad mamma på morgonen så tittade jag väldigt snabbt på tempmätaren innan vi skulle gå till dagis idag. Det jag såg var -5 grader, fantastiskt tänkte jag. Funderade ytterst kort på att det milda vädret skulle komma först mot helgen, men glad i sinnet med påpälsade pojkar (som tur var) bytte jag tjocka skinhandskar till fingervantar och lämnade både mina täckbyxor och min mössa hemma i hallen. STORT misstag!!
Kände att det bet i kinderna när vi kom ut, men traskade raskt till dagis och erkänner att mina ben blev angripna av kylan och en stickig känsla innan vi nått fram till dagis...
Väl framme så får jag en förklaring att vår mätare måste visa fel, tempmätaren på dagis visade -20 och fröknarna smålog.
Väl hemma på eftermiddagen, kollar jag på mätaren och ser svaret som jag anat...  
F istället för C...
Så tror att jag hädanefter kikar en extra gång på den gamla hederliga mätare, och inte på den digitala i köket*ler*.

Önskar Er alla en trevlig sen kväll och god natt sömn.

Kram från mig,
Ejja




Kommentarer
Postat av: Petra/Paradise

haha Förlåt att jag skrattar, men det är så lätt att göra sådana här misstag.

Det är ju liten skillnad mellan -5 och -20 ;)

Att knata ute i kylan utan mössa och fingervantar hade jag aldrig velat byta med dej!

SJälv brukar jag förbanna mej själv när jag inte tar på mej termobrallor vid -15!



Så dagens foto var klockren!!! :D



KRAMISAR

2011-02-23 @ 08:18:05
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Ali

Fniss...!

2011-02-23 @ 23:42:16
URL: http://alila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0