Datorer!!

Ibland blir inte saker riktigt som man tänkt sig!! Det har vi fått lära oss under starten av 2010...
Vi fick idéen om att vår sega/långsamma dator skulle få ett "ansiktslyft".
Passade på när vi skulle få hjälp av en mycket mer kunnig kille än oss och det kändes både tryggt och skönt. Datorn skulle "blåsas ren" och sedan skulle allt installeras om och vi skulle alla hålla tummarna att den skulle funka lite bättre. Som Ni kanske förstår (efter ett lååång bloggtorka här) att det inte riktigt gick så...
Datorn "blåstes rent" och när allt skulle komma på plats funkade det inte! Upptäckten av att typ hela dator-helvetet var kaputt! TRASIG! Inget var helt och en installation var omöjligt.

Allt detta har ju som sagt resulterat i att vi varit dator lösa i ungefär en månad och fy så tråkigt det är. Jag tittar/använder den mer än jag velat erkänna och det märkte jag när vi var utan. Nu har vi i allafall köpt en ny och det är såååå skönt!! Jag håller för fullt att lära mig den och har fortfarande har jag inte riktigt koll på mina bilder...

Vad har hänt sen sist då??
Ja, vi har haft en bra start på 2010. Vi mår alla bra och vardagen har kommit igång. Kevin är på dagis, Peter på öving denna vecka och jag och Philip bara är ... ha, ha, ha.
Jag har varit på klubbens första träff för året och det var förstås superkul att få scrappa och att träffa alla. Skapade hela 5 LOs och det är nog rekord tror jag!
Jag har tränat 3 gånger på 2 veckor och det är nog 4 år sen sist jag var i ett gym!! Jättekul att jobba med kroppen lite, måste bara fixa ett träningskort nu. Är taggad till 1000!!!

Jag har fyllt år den 22/1 och det var en finfin dag! Roligt med besök och jag fick också så fina presenter! Presentkort på olika butiker, på skönhetssalong och smaskig marmelad med tillhör, scrapsaker och sist men inte minst en scrapväska!! Mina söta killar vet vad jag önskat och en Crop in Style Navigator tillhör nu mig!! LYCKLIG!

Nu är det dags att sätt punkt för denna gång och jag kan meddela att det ska INTE dröja så länge tills nästa gång.
Ska passa på att scrappa lite ikväll, men först ska jag kika på "I en annan del av Köping".

Önskar Er alla en trevlig kväll!

Stor kram till Er alla, 
Eivor/Ejja
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0