10 månader idag

Idag är det 10 månaders sedan min älskade pappa blev en strålande och vacker stjärna på himlen.
Det gör fortfarande ont i hjärtat när jag säger det, har fortfarande inte förstått att han inte finns hos oss. Det har liksom inte "gått" in i mitt huvud.
Saknaden blir bara större och större och jag skulle så gärna vilja att han plingade på vår dörr och stod i hallen och frågade... "-jaha, finch hä na kaffe jenna" (finns det något kaffe här).
Ibland har jag så mycket frågor och funderingar, som han hade kunnat hjälpa mig med och ge svar på, men jag kan ju inte ens fråga honom.

Jag hittde igår den kladdlapp på den text som jag skrev på en tag och fäste vid den ros som jag la på kistan när han begravdes. Jag har undrat var den texten varit och som sagt igår hittade jag den, det var skönt. Jag läste texten och själklart föll tårarna ner för kinden. Det var precis de ord som jag ville att han skulle veta som fanns på lappen. Jag skrev den ju dagen innan begravningen och har funderat på om jag glömt ngt eller om jag skulle ha skrivit annorlunda, men det som stod var så rätt!
Att han var speciell och bäst, för han var ju min pappa!!

Farsdag i helgen... gör inte saken lättare...
Dagen går i grått och svart idag.

Kram från mig,
Eivor


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Stor kram till dig vännen!

2011-11-11 @ 14:06:39
Postat av: A D I N A

fin blogg :)

2011-11-11 @ 14:52:17
URL: http://adinafoto.blogg.se/
Postat av: Anneli

Jag vet precis hur du menar... om man bara fick en enda chans till att sitta och prata...



Skickar en stor varm kram!

2011-11-11 @ 20:37:24
URL: http://alisphoto.blogg.se/
Postat av: Pilla

Fina! Att förlora någon nära är verkligen ingen dans på rosor. Det gör så ont. Din pappa har det bra och han tittar ner och vakar över er. En dag kommer ni förenas men tills dess har du en familj att föra framåt. Du måste ju ha massa historier att uppdatera din far om som skolavslutningar, studenter, barnbarn... osv :-)



Min kärlek / Pilla

2011-11-15 @ 10:26:20
Postat av: Anna

Skickar massor med styrkekramar!!! <3

2011-11-21 @ 17:51:07
URL: http://mammaanna.se
Postat av: Johanna

Så sorgligt! Kan bara föreställa mej hur det ska kännas...

Saknaden kommer alltid finns där för att påminna dej om hur underbar han var !



Massa kramar Johanna ♥ ♥ ♥

2011-11-24 @ 21:25:38
URL: http://farjtorp.blogspot.com
Postat av: bettina

mmmm...fy o usch. Tänkte jag shulle försöka säga något glatt eller tröstande. men...

Förlorade själv pappa för ca 1 o ett halvt år sedan, och jag kan fortfarande inte förstå, och precis som du säger, saknaden blir bara större o större.

Detta blir andra julen utan honom, o han va liksom medelpunkten, det var han som gjorde julen liksom.

Det första min 15(då 14) åriga son sa när han fick höra att morfar gått bort var...men, hur ska vi göra på julafton nu då? aja, det blev inga tröstande ord, men här kommer en riktigt stor bamsekram till dig!!!

2011-12-16 @ 23:02:08
URL: http://bettina-bettyboop.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0