Första gången...

Känns som om det utrycket/repliken kan ses som en röd tråd i min förra vecka.
Det var mycket som jag gjorde för första gången...t.ex  var med på en utmaing på Scrappiz , en utmaning på hÄnglerklubbens blogg, gjorde en dubbelsidig LO i mitt 12x12 album, handlade leksaker till min son på loppis, la in ett inlägg i min nya blogg...phuu...
Det känns roligt men lite pirrigt att göra saker för första gången (ok, loppis är väl ingen fara) men framför allt när det gäller mina scrapbooking-alster, så är det lite fjärilar i magen. En härlig känsla...ni vet ...skräckblandad förtjusning*ler*.
Tänkte visa några saker som jag gjort, vissa kort  måste vänta pga att de som ska få dem kanske tittar in här.


Mitt kort till Scrappiz-utmaningen blev så här.  
image2

Magnolia stämplar , Prima blommor , brads, cardstock, mönstrat papper bla American Craft  och färglagt med distress.



Min dubbel-LO ville jag ha lite sommrig, handlar om midsommar -06, så den blev lite grön.image3

Cardstock , mönstrat Hey fellas , clipboard, prima blommor, brads, QK metro, handsytt vid kanterna och lite chalk.


Annars idag kommer det nog inte att hända så mycket annat än inne-aktiviteter. Regnet öser ner och vår son är lite förkyld.
Jo, glömde...vi ska träffa prästen för första gången *ler* och gå igenon vår vigsel i stora drag. Det lär blir mer träffar, men det känns bra att komma igång och veta vad man ska börja fundera och tänka på...pirr, pirr .

Kram från mig


Kommentarer
Postat av: Carina

Men va? Har jag vunnit?? *vet ingenting* :-D Är det sant?? Jag vinner aldrig nåt ju!

Kortet är så fint! Din LO oxå.

2007-05-14 @ 14:33:31
URL: http://carinas.webblogg.se
Postat av: Annelie

Hej! Oooo va kul att du har skaffat blogg också! Har ju saknat att man inte kan svara dig nånstans o så:)
Jätte snygga alster du gjort. Gillade verkligen Kortet!
Du får gärna lifta mitt kort:)
Kommer du den 27:e? Hade varit kul o se dig igen
KRAM

2007-05-14 @ 15:30:13
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Carina

Jag igen, nu är jag med i matchen! Hade inte fått mailet, men Annelie har precis skickat det till mig. *Dansar vinnardans* tänka sig att jag vann! Såå roligt!

2007-05-14 @ 16:02:03
URL: http://carinas.webblogg.se
Postat av: Gunilla/Nilla

JÄttefina saker du har gjort!

2007-05-14 @ 17:58:55
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Anneli

Massor av roliga första-gången-grejer!! *L* Tack för att du för första gången hälsade på i min blogg, hoppas det inte blev den sista! *L*
Jättefina alster, ska bli spännande att se kommande saker. Återkommer definitivt till denna hållplats!! *L*
krAM Anneli

2007-05-15 @ 09:20:31
URL: http://anneli68a.blogg.se
Postat av: Johanna

Men åhhh så fint du har gjort! Kortet blev supergulligt !!
Blir kul att snart kunna sätta sig ned och använda lite nya prylar från Panduro =)
Här är det också väldigt förkylt med feber osv...men det blir bättre.
Kramar från Piteå!

2007-05-15 @ 19:44:24
Postat av: Johanna

Åh så fint du har gjort!!
Kortet blev supergulligt!
Längtar tills man kan sätta sig ned och använda lite nya prylar från Panduro =)
Här är det också väldigt snorigt med feber osv...blir snart bättre iallafall.
Kramar från Piteå

2007-05-15 @ 19:47:57
Postat av: Pernilla

Oj här händer grejer och jag kan ju bara konstatera att detta går som en dans. Du + blogg = sant, haha! Du vet loppistavlorna... ena hade ett klistermärke i ena hörnet, ivrig som jag är klöste jag bort det och även en bit av själva bakgrunden. Tänkte att du med dina lunskaper kanske kunde svepa ett penseldrag akvarell så det blir mindre tydligt? Kramkram

2007-05-15 @ 22:34:48
Postat av: Pernilla

Oj mitt inläg ville visst inte fastna så gör ett nytt försök. Detta går ju som en dans på rosor och vilket gäng med kommentarer redan ;-) Du vet loppistavlorna, den ena hade en klisterlapp i ena hörnet och ivrig som jag är slet jag bort den och då följde även en bit av bakgrunden med så nu tänkte jag om du med dina kanske ville hjälpa mig att svepa några drag med akvarellpenslen så skadan ser lindrigare ut? Kramkram

2007-05-15 @ 22:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0