Inget scrappande ikväll


Måndagen var här igen, helgerna går alltid så fort!
Jr var glad att vara tillbaka på dagis och vinkade glatt i fönstret när jag gick till jobbet. Själv kändes det som om jag vaknade först efter andra koppen kaffe vid skrivbordet. Ska lägga mig lite tidigare ikväll hade jag tänkt.

Har tagit en paus i scrappandet idag, hade ingen lust faktiskt.
Mitt självförtroende när det gäller skapande av kort är lågt, fick inte sälja ett enda kort på marknaden. Var de så fula?? Erkänner att det känns tråkigt. Men smaken är ju som baken, delad, och alla kan ju inte gilla det jag gör.
Min gulliga mamma ska på ytterligare en marknad om 2 veckor och hon tycker ju mina kort är så fina så hon tar dem med och säljer dem där. Vi får väl se hur det går då...

Jag brukar säga att jag scrappar för min egen del och så är det ju när det gäller mina LOs och fotoalbum, men nu när jag gjorde julkorten så var det ju för att andra skulle gilla dem och vilja köpa dem.
Hade tänkt att lägga upp de sista julkort jag gjorde på torsdagen men jag gör det kanske senare. Dels för att vi nu har alla kort på vår externa hårddisk, vår dator har åkt ner i förrådet (har bytt till en bärbar) och jag orkar inte börja fixa med den och dels för att jag bara vill ta paus från dem idag.
Nog om detta, det blir nog bra snart. Imorgon kommer min väninna Ali hit och då ska vi pyssla, så då kommer jag nog tillbaka i rätt känsla igen.

Annars i helgen har det varit en fixar helg, phuuu...
Vi har gjort i ordning vår sons rum, det blev fint. Det är inte riktigt klart ännu, men alla möbler är på plats nu.
Han fick en ny säng som han så småningom ska sova i, när mamma och pappa är redo att lägga honom i eget rum alltså*ler*. Hans garderob (jag lär mig aldrig stava det där j-a ordet) är på plats med kläder osv och sedan fick han en fin blå lampa som han kan släcka och tända...
Vi har kvar mitt skrivbord som jag använt och som varit min scrap-hörna, men ev hämtar mamma och pappa det i veckan. Detta har ju resulterat i att mina scrapsaker åkt ner i 4 bagar, och det är väl mindre kul.
Vi ska ordna med något i vårt sovrum senare så fram till dess får sakerna vara nerpackade.

Vi har också fixat nya skåpar till hallen, vita, och det blev bra. Det är så kul med nytt, varför är det så? Lite städning hann vi också med och jag fixade med gardinerna i sovrummet.
Det var jätteskönt att komma hem i em och känna att jag hade inga direkta måsten. Tack P!!

Nu är det tandborstning som gäller för fru Larsson och så sängen.

Kram och God natt till Er alla från mig!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej min vän!
Så trist att det gick dåligt med försäljningen! Kanske berodde det på att det inte var så "stor" marknad och ev. lite äldre personer...gissar!?
Dina kort var ju superfina så inte beror det på dom!!
Så kul att ni gjort iordning rummet nu, blev säkert jättefint i hans lilla vrå.
Nu ska jag också natta mig =) Hoppas ni får en trevlig pysselkväll imorgon, det låter kul!
Själv ska jag oxå på pysselkväll häromdagarna.
Kramen från mej.

2007-11-19 @ 22:36:19
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Blommig

Oj vad ni verkar ha hunnit mycket i helgen!:-)
Det där med julkort. Jag gjorde också för att sälja men har inte sålt ett enda ännu så jag tänkte så här att jag gör så många julkort jag vill. även om det blir fler än jag själv behöver så gör det inget för det är mysigt att göra dem tycker jag.
Härligt att ni ska pyssla tillsammans!
Ha en bra vecka och sköt om er
kram

2007-11-20 @ 06:18:31
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Mette

Vad tråkigt att du inte fick några kort sålda...
Jag är säker på att det kommer att gå bättre på nästa marknad eftersom dina kort är jättefina!

Ibland blir man besviken och ledsen när det man har gjort inte uppskattas på det sätt man vill... Men det är som du säger, då ska man komma ihåg att man faktiskt skapar för sin egen skull och för att det man gör verkligen betyder något för mig!

Kram
Mette

2007-11-20 @ 09:23:33
URL: http://mettka.blogg.se
Postat av: P

Tack för en underbar helg! En hel del måsten men det blev skönt när vi hade fixat färdigt.
Planera för din scraphörna så löser vi ut det till helgen när jag kommer hem....ut med fåtöljen-in med scrap!!
Inga måsten till helgen utan planera för en familje helg Tema: mys
Du vet att du är duktig i ditt scrapande. Puss P

2007-11-20 @ 12:12:41
Postat av: Anna

Tråkigt med korten. Förstår att du känner dig nere men det ska du inte göra! Du är superduktig på att göra kort och lo´s! Om sen dom på marknaden inte förstod det så är det deras förlust. Hoppas du hittar skaparglöden igen. *kram*

2007-11-20 @ 14:23:49
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Men!!! Vad var det för knäppgökar på den marknaden???????
Du gör alltid fina alster, jag påminner dig så du inte glömmer bort att du ÄR duktig.
Stor kram till dig

2007-11-20 @ 18:26:18
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad trist med korten men du ÄR SÅÅÅ DUKTIG, det var nog bara fel människor på marknaden!
Det ska bli kul att få se K:s rum, det är alltid kul med ngt nytt. Hoppas det gick bra att pyssla och att din inspiration och skaparglädje är tillbaka. Ha det bra, vännen.
Många kramisar från Anna

2007-11-20 @ 19:46:43
URL: http://annawallon.blogg.se
Postat av: Pilla

Korten var garanterat för snygga och bländade marknadsfölket, tappa för allt smör i småland inte tron på det du gör för du skapar underverk med dina händer! Skönt att läsa att din man är på G när det gäller att fixa din scraphörna, alltid action i honom :) Prinsens kammare är på G att bli väldigt bra. Får se om han får plats där inne efter julafton *fniss*

2007-11-20 @ 20:39:16
Postat av: Åsa/asamia

Vad fina kort du gjort, kul att kika in
här igen ;0)

2007-11-21 @ 20:50:47
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pilla

Saknar er, när ska vi ses?

2007-11-22 @ 13:33:29
Postat av: monica

Har väldigt svårt att förstå att du inte sålde nåt...tycker dina kort är KANON!!! Kanske fel sorts kunder på den marknaden?? Hade jag varit där hade du inte haft många kvar ;-)
Ha en bra helg!
*kram*

2007-11-23 @ 12:38:35
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Anneli

Du gör jättefina kort, så upp med hakan. Men det är som du säger, smaken är ju olika. Fortsätt skapa!!!! Det blir kalas när du får ny skaparhörna!! *L*
krAM Anneli

2007-11-28 @ 10:18:06
URL: http://anneli68a.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0