Hallon och kräftor - förra helgen



Hallon, hallon och åter hallon. Tog en repa runt hallon-busken i lördags och vips så var skålen fylld. Blev ungefär 3 liter! Det som var extra roligt var att vi kunde bjuda på dagsfärska hallon till efterrätten på kvällen. Den bestod av faster Pillas fantastiska choklad-kladd-kaka, grädde och hallon. KANON GOTT!!!

 En äckligt ful skål, men doften från innehållet är oslagbart!


 

Vi dukade långbord, pyntade med lampor och jilanger (ingen aning hur det stavas). Tyvärr är  vårt bord är väldigt smalt, men vi rymdes 10 vuxna och så Kevin. Det var lite trångt, men som man säger : - Finns det hjärte-rum så finns det stjärte-rum...eller?
Vi hade en kanon trevlig kväll, med god mat såsom kräftor, pajer - Västerbottensost & lax, sallad, bröd och många skratt.



Det var hatt som gällde för ALLA gäster och vi var så snygga allihopa *asg*. Erkänner att pass-formen inte var den bästa, men men så är det. Sånghäftet lades fram, men öppnades inte en enda gång!

Har pysslat lite i vecka men visar vad det blivit nästa vecka. Imorgon är det fredag och då är jag och Kevin bjudna på middag hos farfar  och G. Sedan blir den nog en lugn kväll. Peter kommer hem först på söndagkväll, så på lördag åker jag och "junis" till mina föräldrar och sover där.

Önskar Er en trevlig helg!

Kram från mig,
Eivor / Ejja

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hello! Va mysigt ni verkar ha haft det på stugan. Synd att jag inte kunde följa i fredags, typiskt att saker ska krocka med varann! Grattis till vinsten (dubbelbetoning... =)) Kanske ses vi till helgen, hälsa med dig. Kram

2008-08-29 @ 00:10:39
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Karolina

Det ser ut som om ni haft det riktigt trevligt och vilken mysig stuga ni verkar ha.

Ser fram emot att få se vad du har knåpat ihop för något.

/Karolina

2008-08-29 @ 08:19:54
URL: http://karolina-imittlillarum.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åå så gott med kräftor. Ni hade säkert mysigt på er stuga!!!

Hoppas vi ses snart.



Kraam!!!

2008-08-29 @ 10:14:20
URL: http://www.mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Johanna

åååå det hade ju varit jättekul att ses imorrn men tyvärr så jobbar jag hela dagen! Och på kvällen ska vi bort...

Men en annan dag =) Förresten, jag ska ju jobba i Luleå nästa vecka 3 dagar!!!



Kram.

2008-08-29 @ 14:14:07
URL: http://www.mysigalantligating.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0