Scrappat + utmärkelse

Ett litet inlägg kommer här från ett regnigt och grått Luleå.
Det har varit så tråkigt väder i flera dagar så nu börjar jag bli riktigt trött, saknar solen...

Förra veckan sprang iväg. Kalas för min syster på måndagen, så det var det festliga. Besök hos min kära vän A-K på tisdag, pratade och pratade=sååå roligt! Tack för en trevlig kväll!
Annars var det "vardag". Full fart på jobbet och vips så var det helg*klappar händerna*.
Vi åkte förstås till stugan direkt på fredagen och var där hela helgen. Vädret var ju helt perfekt, soligt och varmt. På lördagen kunde jag ÄNTLIGEN måla runt fönstrerna och Peter målade knutar och vindskivor. Det har legat på axlarna som "tunga stenar" att vi skulle ha gjort det under sommaren med det har som sagt aldrig blivit av...
Peters pappa och morbror hade också under veckan börjat lägga nytt tak på stugan, den blir jättefin med svart nytt tak.

Vi har också förmånen att ha mycket hallonbuskar på tomten så de gick vi lös på både fredag kväll och på söndag så vi har fått ihop ungefär 4 liter hallon!! Jag känner mig så rik på ngt sätt *ler*. Bären ligger nu rensade i frysen och väntar på att jag ska hitta på ngt med dem.

Jag hade pysslat ihop ett litet kort till min kära syster och det kan Ni kika på här nedan.



Jag använde mig av min nya stämpel och trickade ihop kortet med bla härliga papper
från Basic Grey, quickqutz noter, härliga blommor och blad. Satte noterna på
3d-kuddar och är riktigt  nöjd med resultatet.

Jag har också fått en härlig och fin utmärkelse av min blogg-vän Pimmi  "I love your blog" , tusen tack vännen! 


 
There's some rules for this award as well:
1. The winner can put the logo on her blog.
2. Link the person you received your award from.
3. Nominate at least 7 other blogs.
4. Put links of those blogs on yours.
5. Leave a message on the blogs of the girls you've nominated


 

Jag har sett att många har fått denna redan(även de jag nämner nedan), jag är ju inte så snabb...men här är bloggar jag gillar, ett axplock bland alla bloggar jag kikar in på.

Johanna
Mette
Anneli
Anna
Anna W
Karolina
Petra/Paradise



Denna vecka har som sagt regnat bort och vi har inte gjort ngt speciellt, jo, träffat min syster och blivit bjuda på middag hos henne och S. Gott-i-gott!!

Jag har inte pysslat på ett tag sedan, men har sett några roliga tävlingar som jag vill vara med i så nästa vecka blir det lite pyssel. Det är i alla fall vad jag har planerat, får se hur det blir med det. Är ganska trött på kvällarna och så är ofta annat som måste göras innan jag med ro kan sätta mig och pyssla.

Kram och trevlig helg till Er alla som orkar kika in här fast jag är så dålig på att uppdatera...

//Eivor


Kommentarer
Postat av: Johanna

ååååå nu är det jag som klappar i händerna !!

Äntligen en uppdatering =) fniss. Och vilket suveränt fint kort din syster fick!!!!!!!!! Du är så himla duktig. Din nya stämpel är jättesöt.



GRATTIS till din award, kul att få den och den är du värd!

Undrar sen om det är mig du menar.... länken leder till Mette tror jag så jag blev osäker!??



Ha en riktigt skön helg.

Kram och puss

/Johanna

2008-08-22 @ 11:22:46
URL: http://www.mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Johanna

åhhhh TACK !!

2008-08-22 @ 16:51:34
URL: http://www.mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Först måste jag tacka för utmärkelsen!!! skuttar runt av glädje tusen å åter tusen tack!!! =D

Ska se till att skicka denna award vidare =)

Å nu till kortet!! alltså vännen, detta kort är bara sååå jäkla underbart!! Älskar färgerna, dekorationerna, texten jah ALLT!!

Det är genomtänkt å uppiggande!! =D

Många goa kramar till dej för awarden men även för att din blogg gör mej glad! =D

stor kram Petra

2008-08-23 @ 01:03:04
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Karolina

Tack för utmärkelsen! Det värmer. Kul att du är tillbaka i bloggvärlden :) härligt med stuga, jag vill också ha en egen sådan. Kortet var super fint, det ser få verkligt ut, gillar upplägget starkt coh texten love it

Ha en bra helg.

/Karolina

2008-08-23 @ 11:28:38
URL: http://karolina-imittlillarum.blogspot.com
Postat av: Blommig

Hej tjejen!

Tack för komplimangen om håret! Nej det fanns tyvärr inte tid idag, hoppas vi hinner prata mer en annan gång.

Vilken superfint kort du har gjort! Gillar hur du har satt blommorna och de utstansade noterna och att du valt att skriva nått annat än bara grattis!

KRAM

2008-08-24 @ 21:09:23
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: anna

Hej vännen! Det var längesen...Tack så mycket för Awarden jag ska skicka den vidare. Imorgon åker jag till Stockholm och kommer hem på fredag! Vi måste höras ang. Källan...Tänker på dig, kramisar från Anna

2008-08-24 @ 21:23:37
URL: http://wanna-inspiration.blogspot.com
Postat av: Catta

Vilket snyggt kort! Härlig färg på motivet, du är nra på att få till det! Gillar både texten och den sneda ramen, enkelt och snyggt sätt att hotta till kortet litegrann. Kram Catta

2008-08-25 @ 13:04:32
URL: http://cattasattac.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0