Tillbaka till verkligheten

Så var det slut på semestern för mig, sommarlovet för Kevin och ja, Peter han har gått skola i två veckor redan. Det roliga och härliga har ju alltid ett slut.
Jag har haft en bra sommar och semester. Vi har varit i en kort sväng till Stockholm men annars har vi bara varit i stugan och på dagsutflykter. Jag erkänner att jag har haft semester på många plan, från stadslivets stress, från data-tid och från scrappbooking. Det har varit en bra paus, för jag känner mig utvilad och har samlat på mig bra med energi.
Ok, ska jag vara ärlig så visst är det ju härligt med ledig tid och jag hade gärna fortsatt ett par veckor till *asg* men det är samtidigt ok att börja arbeta.
Vi kommer fortfarande att var i stugan så mycket som det går, men det blir nog på det sättet att vi gör långhelger typ torsdag-måndag eller så. Det är så skönt att vara där och vi har fortfarande lite att fixa med, så vi behöver vara där. 

Vi har firat lite också sista månaden. Vår lille prins Kevin fyllde 2 år (oj vad tiden går fort) och sedan har vi ju haft vår första bröllopsdag! Jag har varit fru Larsson i ett år och det känns super bra.
Kevin firade sin dag i stugan med kalas och han hade tidigt sagt hur han ville ha det... "- tååta, hatt och ute". Det var bra väder så allt blev som han önskade. Vänner och släkt kom och grattade och han verkade ha en rolig dag med alla barn.


Här är det dags för Kevin att blåsa ut ljusen på tårtan.

Vi firade vår dag med en god middag och sedan öppnade vi vår lilla låda. "Vår låda"  är / var nämligen fylld med lappar som våra bröllopsgäster skrivit  till oss och dessa skulle läsa på vår ett-årig-bröllopsdag. Det gick till så att när alla hade lämnat in sina lappar, med några ord till oss, stoppades de i en trälåda med en flaska vin och en kjedja virades runt och så satte ett lås på. Lådan fick vi  som bröllopspresent förra året men nyckeln fick vi dagen innan vår bröllopsdag. Det var sååå roligt att läsa alla lapparna, alla lyckönskningar , hälsningar osv. Tusen tack till alla som skrev så fina saker.


Här har vi låst upp lådan, ett fint litet lås *asg*.


 Här är alla lappar som bara väntar på att bli lästa.

Som jag skrev har jag haft scrap-paus nästan hela sommaren. Så när vi var hem ett par dagar förförra veckan så var jag bara sååå sugen på att sitta och sjunka ner bland papper och foton så jag kunde inte låta bli att göra en LO. Det är på min kära vän E och hennes föräldrars hund och det är taget på midsommar för 2 år sedan.
Jag var så lycklig där jag satt och jag följde bara en skiss som jag gillade och den tog mig "bara" 2½ timme att pyssla ihop. Snabb för att vara mig*ler*.


Har använt det fina QK alfabetet Eliza till titeln och till dekoration lite chipboards som jag bara älskar att dekorera med.

Hej och kram från mig,
Eivor


Kommentarer
Postat av: Anna

Så kul att läsa om vad ni haft för er. :) Låter som en kul grej det där med boxen på ettårsdagen.

Det är skönt med semester från allt men jag har oxå känt på sistone att jag är otroligt scrapsugen. Nu är det höst och vad är väl bättre än att sitta i inne och scrappa när det är höstrusk ute?

Vi måste ses snart! Har big news! Kramkram!

2008-08-10 @ 14:11:08
URL: http://novasmamma.blogg.se/
Postat av: Maria i Råneå

Lät som en helt ok sommar. Jag håller me dom att ledigheten hade gärna fått vara liiiite längre... nån vecka till :-)

Vilken kul idé det där med lådan och lapparna... vad mysigt att sitta och läsa dem tillsammans!

Hoppas vi ses snart.

2008-08-10 @ 21:07:48
Postat av: Pimmi

Ni verkar ha haft en härlig sommar och en skön semester. Och grattis på brollopsdagen vilken kul ide med lådan. Det var en riktigt rolig present. Lo blev jättefin ärliga färger och vad snyggt det var med de där två stora blommorna i hördet Kram Emma

2008-08-10 @ 22:28:19
URL: http://pimmigumman-scraphorna.blogspot.com
Postat av: Jeanette

Hej och grattis i efterskott på bröllopsdagen! Hade glömt av den där lådan, himla kul idé! Kanonfin LO- älskar blommorna i nedre hörnet, måste jag nog lifta! Hoppas ni har det bra- kanske ses hos M imorrn? Kram

2008-08-10 @ 22:39:01
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Vikkan

Grattis på er bröllopsdag i efterskott! Vi firade ju även vi vår första bröllopsdag samma dag!!! Hos oss ösregnade det så vi var inne och mös med tvillingarna mest hela dagen. Elias och Johanna är snart 9 månader! Tänk, tiden går så fort, precis som du själv skrev!



Jag har lösenordsskyddat min blogg men vill gärna att du ska kunna fortsätta läsa den. (om du vill) Skriv isf ett mail till [email protected] så får du mitt lösenord!

Kram Vikkan med busfrön

2008-08-11 @ 23:37:04
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: Sussig

Hej och grattis på bröllopsdagen!

Kul att du är tillbaka. Ni verkar ha haft en härlig sommar. Och ja, det går alldeles för fort när dom små busfröna växer upp. Fast det är en himlars rolig resa att följa!

Vi ses snart!

2008-08-12 @ 11:35:12
URL: http://sussig.blogg.se/
Postat av: Pimmi

Kolla in min blogg du har en överaskning där Kram Emma

2008-08-12 @ 23:34:45
URL: http://pimmigumman-scraphorna.blogspot.com
Postat av: Catta

Så trevligt att du har kommit tillbaka till verkligheten, åtminstone för oss ler Grattis till dig och din make, det måste vara jättehärligt att få fira bröllopsdagar!

Är nyfiken på chipboard-blommorna du har på LO:n, var kommer dom från? Jag föll pladask för den rena och enkla stilen. Kram

2008-08-13 @ 16:10:46
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Mette

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig! :)

Låter som om ni har haft en helt härlig sommar.

Layouten är fantastisk!

2008-08-16 @ 21:16:24
URL: http://mettka.blogg.se/
Postat av: Mette

Välkommen tillbaka! Jag har saknat dig! :)

Låter som om ni har haft en helt härlig sommar.

Layouten är fantastisk!

2008-08-16 @ 21:16:41
URL: http://mettka.blogg.se/
Postat av: Sussig

Har du sett att du har vunnit ett bandpaket hos Stämpelgården. Om inte kila genast dit och kolla

2008-08-17 @ 18:45:59
URL: http://sussig.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Vilken fin lo du gjort!!

Tråkigt att semestern är över.. =(

Men man måste ju tjäna in sitt levebröd.. ;/

Vilken sötis han är lille Kevin!

åååh!! va skojsigt att läsa alla dom där lapparna!!

Tusen tack för dina goa ord vännen! glad

kram Petra

2008-08-19 @ 10:38:06
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0