Beordrad vila

Efter besök hos barnmorskan igår em blev det beordrad vila från henne.
Det är ingen fara med varken bebis eller mig, men jag har en spänd mage
med sammandragningar typ hela tiden :-(
Jag har varit hemma idag och legat i sängen och det känns lite bättre.
Behöver i och försig inte göra så mycket så drar den ihop sig min "lilla" kula.
Får se hur det känns ikväll och om det blir sängen imorgon också.
Jag har ju lite svårt för mig att bara ligga och inget göra, men jag kanske
måste lyssna på min kropp och barnmorskan??

Sen igår kväll har snön vräkt ner och det blåser också så det är lagom
trevlig väder...vintern lämnar oss inte ännu och det är helt ok för mig.
Jag tycker det är ljust och fint med snö och nu börjar solen lysa
vissa dagar så det är otroligt vackert här.

Ska gå och hämta sonen om en timme och då är det full fart och rock'n roll som gäller.
Ska försöka styra in honom på att se en film, då kan jag ligga i soffan och
njuta av hans sällskap och kommentarer.

Kramelikram från mig,
Eivor

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det är bra att du lyssnar på din kropp (och barnmorskan)=) Här snöar det oxå för fullt- mindre kul tycker jag! Ha det bra och sköt om er! kram

2009-02-05 @ 14:42:21
URL: http://jeaste.blogg.se/
Postat av: Blommig

Jag tycker definitivt att du ska lyssna på kroppen och barnmorskan och där med basta!

VILA VILA VILA!

var rädd om dig

kram

2009-02-05 @ 17:33:18
URL: http://shipp.webblogg.se/
Postat av: Catta

Visst är det klokt att lyssna på sin kropp och på en utbildad person i ämnet, men jag förstår om du blir rastlös. Är talböcker något för dig? Jag lyssnade på En plats i solen av Lisa Marklund när jag repade mmig efter magsjukan. Ett gott sällskap! Kram och krya på dig! PS När är lilla/en beräknad?

2009-02-05 @ 17:40:41
URL: http://cattasattac.blogspot.com
Postat av: Gunilla å Lasse

Lyssna på din kropp och barnmorskan.

Behöver du/ni hjälp med Kevin så hör av er, han är alltid välkommen.

Kram

2009-02-05 @ 18:33:04
Postat av: Anna

Du måste ta det lugnt nu vännen. När bebisen väl är född blir det nog inte så mycket lugn och ro så passa på nu. Speciellt om barnmorskan säger så så måste du lyssna!! Det är bara några nån månad kvar nu. Se till så hn kommer den 17 mars så jag har nån att mumsa tårta med nästa år. fniss*

Sköt om dig!! Kramkram!

2009-02-05 @ 22:55:35
URL: http://novasmamma.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej min vän!!

Det är bra att du tar det lugnt men det är lätt att bli rastlös och vilja göra saker...



Låter precis som mina sdr som jag hade med thea, hade ju sådär i nästan 3 mån innan bf så jag blev ju sjukskriven. När man inget gjorde gick det bra, men hur kul är det att inget göra???

Lill* kommer säkert vid planerad tid ändå =) jag gick ju över hmm..



Här är vi oxå hemma men av andra orsaker! Thea o jag har feber så blir inte många knop här heller.

Må så gott

Kramar Johanna

2009-02-06 @ 10:46:48
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Mette

Oj, hoppas att du vilar ordentligt!

Kram!!!!



Vet du vad... Om du går in på Scrap My Memories och talar om att du är min vän, så får du 15 % rabatt i hela shoppen. + att det pågår en rolig crop där nu i helgen! :) Kika in på min blogg så får du se!

2009-02-07 @ 14:14:12
URL: http://mettka.blogg.se/
Postat av: Pimmi

Ta det lungt och vila, hoppas att du snart mår bättre Kram Emma

2009-02-07 @ 22:59:13
URL: http://pimmigumman-scraphorna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0