Lycklig

Ska visa en LO=layout (till dig Majsan *ler*) som jag gjorde på pysselträffen
som var i lördags. 
 

En ganska enkel LO, men jag gillar den. Färgerna...hmmm...ska vara mörkare.
Kevin var väldigt stolt och lycklig när han fick sitta på min farbrors motorcykel.

Annars rullar vardagen på som vanligt. Idag blir det att åka till stugan, det känns skönt. Vi tänder nog en brasa, lite ljus och myser idag. Det är en annan "stug-tid" vi går in i, nu är det mer mys som gäller. Allt man inte hunnit under sommaren kan vänta till nästa, så vi har kvalitetstid nu. Kan erkänna att det är ngt hela familjen behöver...

Philip har vi börjat ge smakportioner och han verkar gilla det vi provat, potatis och gröt. Han hjälper själv till, tar fast i skeden och för den mot munnen.
Jag har kapat av mig håret, så nu är jag ganska korthårig men det känns bra. Skönt och jag behöver inte fixa det så mycket. Fixa håret är inget jag prioriterar på dagarna om jag säger som så...

Vi har varit på 3-års kontroll med Kevin idag och han var en mycket duktig kille. Barnmorskan var mycket nöjd, de hade en väldigt bra pratstund och han ritade så fint. Han ritade en ruschkanan, skog, himmel, sol och gula löv.
När han skulle peka på en bild som föreställde något han kunde dricka ur så sa han:
- Nej, det finns inget...
Barnmorskan tittade på honom och frågade : -Men kaffekoppen kan du ju dricka ur eller?
Kevin svar: - Nej inte jag, det är ju mamma och pappa som dricker kaffe ur den...
Då skrattade barnmorskan *ler*.
Jag är en lycklig mamma till två underbara söner!

Nu är det lunch som gäller, sedan ska vi hoppa i badet och göra oss klara för trippen till stugan.

Önskar Er alla en trevlig helg!

Kram från mig,
Eivor/Ejja


Kommentarer
Postat av: Sara

Jättefin lo!!

Men de är väl för goa barna! Men han har ju rätt, det är ju ni som dricker ur kaffekoppen.. :)

Kram

2009-09-10 @ 12:18:08
URL: http://www.drullputta.blogspot.com
Postat av: Anna

Barn är underbara! :D

Ha en skön helg i stugan! Kramis!!

2009-09-10 @ 18:30:35
URL: http://novasmamma.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Kära vän vad du är produktiv! Hur hinner du? Och allt är som vanligt så otroligt fint! Om det finns någon lucka i schemat så skulle jag vilja bjuda dig och grabbarna på lunch i veckan. Måste ju få visa upp det nymålade köket. Det blev så bra och jag är stolt som en tupp! :)

2009-09-11 @ 09:26:52
Postat av: Pilla <3

Haha fick mig ett gott leende som brast ut i ett skratt åt Kevins samtal med barnmorskan, himla himmelska unge!

2009-09-11 @ 11:45:02
Postat av: Majsan

Åh, så söt han är på hojen!

Tack för upplysningen om vad LO är. Nu är jag med i matchen! : )

2009-09-13 @ 19:10:52
Postat av: Johanna

Hej hoppas allt e bra och att ni haft det bra i stugan!



kram johanna

2009-09-14 @ 09:24:32
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0