LO: morbror rolle

På Månadens utmaning är det en skiss utmaning som jag gillade. Jag är ju svag för skisser så jag kunde inte låta bli att vara med.
Temat var VÅR och jag tolkade det lite på mitt egna sätt och "vred" lite på ordet, gjorde det till ett pronomen, hoppas förstås att det var ok...
Jag ville scrappa om min bror och det härliga fotot jag hittade på honom och Kevin. Jag tyckte om färgerna i fotot och sedan så är det taget på sommaren och jag längtar såå mycket till sommaren så jag kunde bara inte låta bli fotot.

Var kommer då ordet VÅR in?? Ja, vår son Kevin pratar ofta om Rolle och att han är hans morbror och sedan Kevin blev storebror så försöker han ibland förklara för Philip vem Roland är:  "- Philip, du förstår att Rolle är mammas storebror och VÅR morbror" (faktiskt med betoning på VÅR) och så tittar han med huvudet på sned på Philip och klappar honom på axeln. Riktigt sött erkänner ju jag som mamma *ler*

Nu till mitt bidrag i utmaningen, så här blev min tolkning av skissen:

vår speciella och super snälla morbror Rolle


blomman i mitten har jag gjort själv (hittade den hos Rimna's skafferi)

Önskare Er alla en trevlig dag!

Hej från mig,
Eivor/Ejja


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej!

Vill tacka dig för din otroligt charmiga LO till Månadens Utmaning!

Och Kevin är bedårande söt!

2010-04-24 @ 11:07:09
URL: http://carinaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Johanna

Så söt han är Kevin när han vill förklara för lillebror ♥ gullevän ♥

Den blev verkligen superfin, kortet på de båda är så bra!!



Kramkram Johanna

2010-04-25 @ 20:57:06
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Petra

Jättefint. Gillar de rivna kanterna och blomsterarrangemanget.

Skogtokiga hälsningar

från mig

2010-04-26 @ 12:55:34
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0