Skapat för Scrapptorget

Jag har skapat lite för Scrapptorget men tyvärr inte visat ngt här, så nu är det väl dags? Märker att det blir mindre datatid under sommaren...

Layouterna som jag vill visa har jag skapat av ett kit som kommer från My Scrappbook Nook. Det är underbara kit som dimper ner i brevinkastet och jag är glad att jag tagit mig för att beställa dem.
Layouterna är med utklippta dekorationer och det pga att jag ville försöka se hur det blev och prova ngt annat. Tycker det finns så många papper med fina mönster, blommor, fjärilar, blad, prickar och andra motiv som går att klippa ut och använda som dekoration. Jag har fasnat lite i att klippa ut från papper och tycker det blir bra.


På layouten har jag klippt ut jordgubbar, tyckte det passade perfekt till fotona och även den titel  jag valt. Lite band och ruffade kanter.


Lite bling, utklippta jordbubbar och ruffade kanter.

***
Så en lager-på-lager LO med ruffade och chalkade kanter.





Blommor är utklipta och ett par är satta på 3D-kuddar.


Har sett att lite här och där de som vikt pappret dubbelt och gjort som ett draperi, gillar den detalj det blir. Jag har sedan en sydd rand med broderitråd.

***
 Jag fick i uppdrag att göra en tutorial till Scrapptorget och jag erkänner att min hjärna började arbeta. Jag funderade om jag kunde göra en modell av ngt som fanns i vardagen. Jag kikade runt i rummet och fastnade för de fotoramar vi har i vår lägenhet. Så, min första tutorial är en ram. Det var kul att fundera och tricka med mått och hur den skulle se ut och hur formen skulle bli. Jag är jättenöjd.

Jag har valt att göra en ”tag” i form av en cellofanpåse. Jag ville ha möjligheten att byta foto, sätta in en text eller ngt annat. Just för att få ramen personlig eller speciell för tiden just nu









***

Vi njuter av ledighet och sommar och försöker tillbringa så mycket tid som möjligt i stugan. Har varit på en liten kort tripp till Stockholm och det var roligt. Besökte Skansen, Gröna Lund, promenerade, åt god mat, bodde bra och sov alla på rad i samma säng*ler*.

Vill passa på att Tacka Er alla som kikar in här hos mig, jättekul att Ni finns därute fast mina uppdateringar inte duggar tätt så här i sommartider. Kram till Er alla!

Dags att nanna kudden!

KRAM från mig,
Eivor/Ejja




Kommentarer
Postat av: Mette

Åhhhhh så fina layouter och ramen är ju helt gudomlig! Så vacker!

2010-07-11 @ 21:35:04
URL: http://mettka.blogspot.com
Postat av: Johanna

Fina!!!

Glöm inte att gratta Kevin från oss!! Vi kommer med paket senare =)

Hoppas ni har det bra!



Kram från mej,

Johanna

2010-07-11 @ 21:39:18
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jordgubbar mumms. och vilka fina kort du har gjort.=)

2010-07-13 @ 19:49:14
Postat av: Maria i Råneå

Jättefin ram!!

2010-07-14 @ 18:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0