Sommriga kort för Scrapptorget

Idag vill jag visa två kort som jag skapat för Scrapptorget.
Tror ingen som varit in på Scrapptorget har missat att vi försöker sprida lite sommarkänsla där. Jag tänkte att jag skulle bidra med lite sommarfärg och förhoppningsvis lite inspiration.


Jag har skapat två alster med material från Freja Skapargården. Papprerna är av härlig kvalitet och färg, passade perfekt för mina sommar kort.


Ett kort i all enkelhet, som fick bli väldigt rosa…




Tingura stämpel som jag färglagt med distress ink. Bokstäverna är i filt och jag la dem lite ”omlott” så att de skulle rymma*ler*, blev en enkel men fin detalj.


Blommor och knappar i matchande rosa färg. Band med en fastsydd spets fick ta upp det gröna bland allt det rosa.

***

Nedan kommer ett  ”staffli-kort” med lådor.
Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran när det gäller idéen, den hittade jag här.

Som lådor har jag använt tändstickaskar som ”kläddes” in med papper och jag valde att  även klä baksidan så att lådorna bara går att öppna framåt. Som öppningsanordning användes en knapp som syddes fast med floss.




Stämplarna är målade med distress ink. Det prickiga i bakgrunden är vit cardstock som jag maskat med punchinella på.

Vissa av blommorna är fästa med 3D-kuddar och som lås för att kortet ska kunna stå upp användes bling.

Baksidan är klädd med samma papper som lådorna. I en av lådorna var det en Grattis hälsning och i den andra ett litet presentkort.

Så här ser kortet ut ihopvikt

***
Önskar Er alla en trevlig dag!

Kram från mig,
Eivor/EJja


Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Tack för den söta kommentaren på min blogg! <3 Roligt att du hittade lite inspiration av mig, tyvärr kan inte ens jag ta åt mig äran för det här kortet ... Jag såg också att länken inte längre fungerar från min blogg, ska kolla på det. Men du fick ju till det superfint utan instruktioner! :)



Vilken härlig blogg du har, ska ta och spana runt lite mer här, här finns ju massor av inspiration!



Ha det så bra, kram!

2010-06-22 @ 10:08:50
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: Johanna

Duktiga du!! Så fina kort, Pysselmaja =)

Nu är du länkad från mig igen och det var ju på tiden!!!



Kramis Johanna

2010-06-22 @ 22:11:45
URL: http://mysigalantligating.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0