Beauty bag och Plånboks-kort

Mars är alldesles strax slut och min tid som Gäst-inspiratör hos Scrapptorget lider mot sitt slut. En rolig månad, jag har fått mycket inspiration av ett härligt gäng med tjejer. TACK till Er alla!

Med vinsten jag vann hos dem, har jag skapat en väska/bag och ett plånboks-kort. Vinsten var stämplar och kommer från Scrapmania. De är roliga, men för mig, lite kluriga och det tycker jag var bra. Att få fundera och stanna upp lite vid mitt skapandet, gör hela grejen så kul.


Först visar jag "The Beauty bag"

Handtaget är fäst med brads, en knapp med floss får fungera som lås.




Puder ”dutten” och läppstiftet har jag stämplat på ljusrosa mönsterpapper, piffade till ”dutten” med ett par blingstenar och så har jag klippt ut en fjäril från pappret som hela väskan är gjord av och fäst den som en liten söt detalj.


Klippt ut blommor från det mönstrade pappret och satt en bling sten i dem. Jag fäste dem med 3-D kuddar för att få liten roligt detalj.

Idéen och inspiration till plånboks-kortet har jag hämtat hos Petra/Paradise ,såhär blev mitt...

Spets, blommor, blad och bling fungerar alltid *ler*


Öppnat kort, med en hälsning om vad presenten är och ett Grattis där jag kan skriva vem som grattar.


Stämpeln är färglagd med distresser och textremsorna har jag tyckt ut med dymo på papper som jag sedan chalkat.


Har fallit för att stämpla i hörnen, gillar den inramning som blir.

***
Helgen har bestått av scrapbooking för min del. Det har varit scrapmässa här i norr, Piteå närmare bestämt. Härliga två dagar, med massor av inspiration. Ska fota det jag skapade senare, fick faktiskt ihop 3 layouts!!

 Önskar Er alla en trevlig dag!

/Ejja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0