Triss i småkort - PionDesign



Idag har vi hela familjen fått semester/sommarlov!!
Det är alldeles underbart och det känns så skönt att bara få vara lediga och tillsammans. I 4 veckor ska jag vara ledig och killarna får 8 veckor ledigt. Vi har inget speciellt planerat, vara hemma, vara i stugan, vara med vänner och liiite arbete i stugan och i lgh.

Till idag hade jag har gjort 3 kort till Philips fröknar. De blev väldigt lika, men jag behövde kvantitet i stället för kvalitet*ler*. Jag känner just nu att jag hela tiden är ute i sista minuten med allt som jag vill scrappa. Korten är skapade med papper från PionDesign.

Korten jag gjorde är med fickor inuti, i dem stoppade jag 2 chokladkakor och i kortet skrev jag också och tackade för det gångna året. Det är nämligen 2 av 3 fröknar som sluta, vilket är jättetråkigt och jag kände jag ville ge dem ngt. Det har varit ett jätte bra och fint år, Philip har lärt sig mycket.


Här har jag använt papprerna Små blad & Ornament från Minnenas Ateljé, en utklippt fjäril från pappret Klippark får också vara med.


Till detta rosa/aprikosa kort har jag använt papprerna Körsbärsblom & Rosa prick, från kollektionen Sagan om Våren.


Pappret här är från kollektionen Minnenas Ateljé och det är pappret Små blad som jag har använt mig av. En fjäril från Klippark får vara med här också.

Det blir ett kort inlägg idag, men timmen är sen och vi har fått pigga barn... Jag hoppas de sover i alla fall till 6 imorgonbitti*håller tummarna*.

Planen för imorgon är att vi (jag, Peter och Kevin) ska åka till Ikea och Philip ska få vara med älskade faster Pilla. Det känns bra att få rå om Kevin ordentligt, det är sällan som vi båda hittar på ngt med bara Kevin. Vi är oftas tillsammans allihop. Det blir också bra för Philip som kommer att få all uppmärksamhet från faster/gudmor Pilla, de har inte haft samma tid tillsammans bara de två heller. Oftast slåss båda pojkarna om hennes uppmärksamhet när de ses *ler*.  
Nu ska jag nanna kudden!

Önskar en trevlig helg!

Kram från mig,
Ejja


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh så fina kort!! Vilken fin ide att ha små fickor inuti! måste komma ihåg det :)

Ha en fin helg min vän och jag hoppas vi kan ses snart! KRAM!

2011-06-18 @ 20:34:08
URL: http://mammaanna.se
Postat av: Johanna

Hej! Så härligt med sommarlov! Det har jag med nu och barnen förstås!



Hoppas att vi kan ses snart, hör av mig här framöver.

Kram Johanna

2011-06-18 @ 23:32:18
Postat av: Petra/Paradise

Vilka underbart härliga kort du gjort till fröknarna!!

Diggar dem skarpt!! Och visst att du kanske tycker att de varit enkla att göra, men de ser verkligen inte enkla ut!

De kommer bli uppskattade, det vill jag lova :)



Må så gott nu!!!



KRAMAR Petra

2011-06-20 @ 00:01:12
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Tina

Oj, vad fint! gillar den gammaldags stilen!

2011-06-29 @ 10:08:51
URL: http://www.trisslotter.net/
Postat av: Angelica

Helt underbara, jag älskar vintage.

Dom här var ju så söta, perfekt med plats för något gott. Underbara papper.

2011-07-31 @ 19:12:43
URL: http://scrapp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0