ett foto i månaden #3

Den 22a varje månad har jag ju bestämt att jag ska ta ett foto. Foto togs igår, men tid för bloggning fanns inte.  Philip och jag steg upp 05:30 för att vi var tvugna "ushat ninen" (duscha kanin) och det får bli mitt 3e foto i "ett foto i måndaden".



Philip har en kanin som han inte kan vara utan när han ska sova, mysa och ta det lungt. Han kallar den för"ninen". Den behövdes VERKLIGEN tvättas och för att den skulle hinna torka till igår kväll var vi tvugna att hinna tvätta innan vi skulle gå till jobb och dagis.
Det var lite jobbigt för Philip att "ninen" inte kunde plockat ut från maskien efter typ ett par minuter. Han satt i nästan 30 minuter på en pall framför tvättmaskinen.

När den efter drygt 1 timme var klar, la vi den så fint på elementet så att den skulle få torka, "ila" (vila) sa Philip och klappade kaninen och så kunde vi gå till dagis.

Önskar Er en trevlig dag!

/Ejja


Kommentarer
Postat av: Ali

Men alltså... "ushat ninen"...

Han är ju bara för söt!! :-)

2011-03-24 @ 00:51:10
URL: http://alila.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha sötnos! Sitter han o tittar på ninen =)

Inte lätt lämna ifrån sig den för en tvagning förstås!



Kramis!

2011-03-25 @ 13:00:08
Postat av: Pilla

Naaaw så rörande och tokgulligt att jag vibrerar! 30 minuter för en sån liten är gode lång tid å det atlar om hur ovärderlig ninen är.



Kärlek /Pilla

2011-03-31 @ 10:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0