Stugliv & ny vecka

Ja, glädjen att vi redan öppnat stugan är enorm. Det är så skönt att kunna lämna stan och få ro i en lugn liten stuga. Vi brukar öppna stugan först i början av juni, så vi är en hel månad tidigare detta år. Ovanligt men underbart!
Vi har i helgen återigen krattat och tagit upp löv. Frågan som slagit oss... Hur mycket löv kan det finnas?!!
Peter in action, med kratta löv och skottkörra!
 
En tråkigt sak som mötte oss i fredags var att de hade kalhuggit jättemycket efter stugvägen. Jag vet att det görs ibland och kanske (obs kanske) för en bra sak. Men inte "vår" skog hade de behövt ta... :(
Det har alltid varit så mysigt att svänga ner och på den grusvägen och mötas av allt lummit.
Det var en gång en vacker lummig och grön skog
 
Veckan som gick var bra. Peter var i Stockholm och jag och grabbarna höll ställningarna här hemma. Jag fixade iväg ett par paket till familjer som kanske behvöer lite extra saker och hjälp. Vi har mycket känner jag och jag ger gärna till de som behöver lite. Organisationen Giving People har mycket fokus på barn och det ligger mig varmt om hjärtat.
Peter är i borta denna och nästa vecka också , så jag ska försöka vara duktig och komma isäng i bra tider som är A & O för att jag ska vara en bra mamma. En trött mamma är ingen bra mamma.
 
Önskar er alla en fin måndag och bra start på veckan.
Kram från mig,
Eivor
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0