Bakat frallor med Philip

Ibland kan eftermiddagarna och kvällarna blir lite annat än vad man planerat. Idag var det en sån dag. Vi hade planterat att gå och se när Kevin spelade fotbollsmatch mot -05:orna, men... en trött lillebror satte stopp för det. Philip grät när byxor skulle på och inget var bra. När vi frågade om han ville stanna hemma, nickade han och sa "joo, det blij bja". Det är typ första gången han säger nej till att föjla till fotbollsplanen med storebror! Kevin, Peter och farfar åkte.
 
När vi var själva så frågade jag vad han ville göra och han svar var , "- jag orkaj inte se på tv , jag kan spela på sujfplattan istället". Jag frågade om han ville baka med mig sen, och det ville han. Efter att ha hängt på soffan en stund, tog vi tag i bakandet.
 
Vi hade jättekul, Philip älskar ju att baka. Han mätte upp ingredienserna, blandade och sedan fick han gå lös med händerna i degen. Han var jätteduktig och knådade och skrattade gott när det gladdade galet mycket. Vi bakade ut frallorna och han fick skära hur stora de skulle vara, rullade några och la dem på plåten.
Här ovan är de Philip gjorde, de blev jättefina!
Imorgon till frukost är det dags för provsmakning för pojkarna. Hoppas att de gillar dem.
 
En dag som blev alldeles perfekt, kvalitetstid med Philip!
 
Kram från mig,
Eivor/Ejja
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0